Hemsidan använder cookies. Läs om vår integritetspolicy och hur vi använder cookies här.

Ansökningsformulär

För att söka stöd inom Grannskapsinitiativet behöver ni fylla i ansökningsformuläret som ni finner via länken nedan. Det går alltså inte att skicka sin ansökan via email eller post.

Notera att det inte finns möjlighet att spara en påbörjad ansökan på vår hemsida, använd därför gärna ett separat dokument till att förbereda era svar. Svara så konkret och tydligt som möjligt!

Bilagor som ska bifogas i ansökningsformuläret:

  • En budget för projektet
  • Ett registerutdrag/registreringsbevis/bevis om tilldelat organisationsnummer som inte är äldre än 3 månader.
    – Ideella föreningar som är registrerade för skatt, moms eller som arbetsgivare kan ladda ned eller beställa ett nytt ”Registerutdrag” gratis hos Skatteverket här.
    – Ideella föreningar som inte är registrerade för skatt, moms eller som arbetsgivare kan kontakta Skatteverket via e-post eller telefon för att beställa ett nytt ”Bevis om tilldelat organisationsnummer” vilket kan kosta 225 SEK.
    – Stiftelser kan beställa ett nytt ”Registreringsbevis” gratis hos Länsstyrelsen här.
    Ett av ovanstående dokument krävs för att det ger aktuell övergripande information om er organisation.
  • Ideella föreningar ska även bifoga ett signerat protokoll/dokument som visar val av aktuella firmatecknare
    Val av firmatecknare brukar ske på konstituerande styrelsemöte eller årsmöte. Aktuella firmatecknare kan även framgå av stadgar i kombination med protokoll från senaste konstituerande styrelsemöte/årsmöte.